Az általános adatvédelmi rendelet öt kulcsfontosságú eleme a jogi osztályok számára

Feleljen meg a kihívásoknak és ismerje meg az új általános adatvédelmi rendelet szerinti jogi kötelezettségeit

Letöltöm

Az európai általános adatvédelmi rendelet (a továbbiakban: GDPR) 2018. május 25-én lépett hatályba, és hatályon kívül helyezi az 1995-ös adatvédelmi irányelvet (95/46/EK irányelv).

A GDPR szerint a vállalatoknak lényegesen több erőfeszítést kell tenniük annak érdekében, hogy megfeleljenek a módosított adatvédelmi rendelet személyes adatokra vonatkozó előírásainak. Már nem csupán arról van szó, hogy be kell tartani a személyes adatok kezelésére vonatkozó helyes gyakorlatokat és meg kell akadályozni az adatvédelmi incidenseket. A személyhez fűződő jogokra vonatkozó jogi szabályozás, az adatkezelési eljárásokkal kapcsolatos nyilvántartási követelmény, valamint a kockázatnak megfelelő szintű biztonság biztosítása érdekében bevezetendő technikai és szervezeti intézkedések iránti igény teljesen új kihívások elé állítja a jogi osztályokat és az adatvédelmi tisztviselőket.

A rendeletnek meg nem felelő vállalatok akár 20 millió eurós vagy a bevételük 4%-áig terjedő bírságot is fizethetnek, és ez még nem minden. A GDPR-ral párhuzamosan alkalmazandó nemzeti adatvédelmi jogszabályoktól függően akár közigazgatási vagy büntetőjogi szankciókra és/vagy kártérítési igények érvényesítésére is számíthatnak, amelyek a tagállami jogrendszer hatályos jogszabályainak megsértéséből vagy be nem tartásából eredhetnek. Németországban a szövetségi adatvédelmi törvény szabálysértés esetén bírságot, de bűncselekmény esetén szabadságvesztést helyez kilátásba. Franciaországban a büntető törvénykönyv az adatvédelmi jogszabályok megsértésének vagy be nem tartásának számos olyan esetét felsorolja, amely természetes személyek esetében ötéves szabadságvesztéssel és 300 000 eurós bírsággal büntetendő (jogi személyeknél a bírság ennek ötszöröse).


Üdvözlettel:
Wolters Kluwer Hungary Kft.

Töltse le Az általános adatvédelmi rendelet öt kulcsfontosságú eleme a jogi osztályok számára anyagunkat itt!

A *-gal jelölt mezők megadása kötelező

Kérem, adja meg e-mail címét

Kérem, adja meg vezetéknevét

Kérem, adja meg keresztnevét

Kérem, adja meg telefonszámát (csak számokat írjon a mezőbe pl 36705551234)

Kérem, adja meg cége nevét

Kérem, válassza ki beosztását a listából

Kérem adja meg pozíciojának pontos megnevezését, amit névjegykártyáján is használ

A feliratkozással a Wolters Kluwer Hungary Kft. a megadott e-mail címére az adatai és a hírlevelekben mutatott aktivitása (pl. megnyitás, kattintás) alapján személyre szabott hírlevelet küld, valamint üzleti ajánlataival felkeresheti elérhetőségein. Az adatközlés önkéntes, bármikor jogosult az adatkezelésről tájékoztatást kérni, valamint az adatok helyesbítését vagy törlését igényelni a Wolters Kluwer Hungary Kft. 1117 Budapest, Budafoki út 187-189. A épület III. emelet címre vagy az info-hu@wolterskluwer.com e-mail címre küldött levélben. Az Ön által rendelkezésre bocsátott adatok valódiságáért felelősséget nem vállalunk. Adatkezelési tájékoztatónkat itt olvashatja

Az adatok kezelése többé nem teher, hanem értékes befektetés!

Tárolás - A vállalat jogi információit és dokumentumait egyetlen strukturált, központi tárhelyen őrizheti, így biztos lehet benne, hogy minden felhasznált adat „egyetlen hiteles forrásból” származik.

Keresés - A legpontosabb információk bárhonnan azonnal elérhetők.

Rendszerezés - Az egész vállalat számára áttekinthető és érthető formában emelhet ki információkat a terjedelmes dokumentumokból.

Szervezés - Kioszthatja a feladatokat, és meghatározhatja, kinek mi a teendője, így növelheti a különböző osztályok közötti együttműködés hatékonyságát, miközben ellenőrzést gyakorol a folyamatok felett.

Jelentés - Proaktív módon csökkentheti a kockázatokat, azonosíthatja a lehetőségeket, valamint informatív jelentéseket készíthet a vezérigazgató és az igazgatótanács részére.

Megosztás. - Az engedélyhez kötött hozzáférések kiosztásával támogathatja a hatékonyabb munkavégzést, megvédheti a bizalmas dokumentumokat, és csökkentheti az adatsértés kockázatát.

Nyomonkövetés - Ellenőrizheti folyamatban lévő jogi ügyek státuszát, és ütemezett emlékeztetőkkel támogathatja a teendők hatékony ellátását, valamint a kockázat csökkentését. Többé egyetlen határidőről sem kell lekésnie.